مقالات آرشیو خبر ها
جنجال لباس‌ های جدید یووه؛ شایعه یا واقعیت؟

جنجال لباس‌ های جدید یووه؛ شایعه یا واقعیت؟

این روزها از هر طرفداری در مورد یوونتوس بپرسید؛ بعد از گفتن تبریک قهرمانی پنجم به شما و ابراز نگرانی از سرنوشت نهایی ترانسفرینگ تابستان، در خصوص لباس‌های جدید یووه در فصل آینده برای شما درددل‌ها خواهد کرد.

 

از همان روز نخستی که خبر آمد نایکِ آمریکا پس از 13 سال همراهی با یووه جای خودش را به آدیداس؛ کمپانی سرشناس آلمانی خواهد داد، مثل همیشه مخالفان این تازه‌وارد کم نبودند. در صفحات اجتماعی و تالارهای گفتگو بحث و جدل موافقان و مخالفان آدیداس داغ‌تر از هر زمانی در حال پیگیری بود غافل از آنکه واقعیت حاکی از نهایی شدن قرارداد همکاری میانِ یوونتوس و آدیداس بود.

 

فراز و فرود دراماتیک یووه در فصلی که در حال اتمامش هستیم خیلی زود گرد و خاک بلند شده از این نزاع‌ها را فرو نشاند. کم‌کم همه به شکل و شمایل جدید لباس‌های یووه عادت کردند و کسب پنجمین قهرمانی و بازار مکاره نقل و انتقالات تابستانی به طور کل موضوع آدیداس را پاک کرد. همه چیز عادی و طبق روال همیشه در جریان بود که ناگهان خبر یک حساب توئیتری به نام «La_Bianconera» در روز بیست و نهم آوریل (10 اردیبهشت) بار دیگر شهر را بهم ریخت! حتی بیست و هشت روز از یکم آوریل سپری شده بود و دیگر کسی احتمال دروغ یکم آوریل بودن را نیز نمی‌داد. در هر حال شکل و شمایل لباس‌های جدید، این بار واکنش‌هایی شدیدتر نسبت به همیشه را به همراه داشت

انتشار تصاویری از لباس‌های یووه در فصل آینده از سوی این حساب توئیتری ایتالیایی که به صورت اختصاصی در مورد لباس‌های بانوی پیر پست می‌گذارد به فاصله یک روز در بیشتر رسانه‌های ورزشی ایتالیا بازتاب داشت. واکنشی که شاید نشان‌دهنده اعتبار خبر منتشر از سوی «La_Bianconera» داشت. خطوط قطور سیاه در پس‌زمینه سفید رنگ لباس یووه در دل هواداران یووه ننشست و سورپرایز آدیداس در تصمیم بر آبی کردن لباس بیانکونری در فصل بعد نیز به مذاق تیفوسی‌های تورین خوش نیامد تا همه در انتظار واکنش کمپانی آدیداس و یا یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی یووه بمانند. اتفاقی که هرگز به صورت رسمی به وقوع نپیوست تا این رسانه‌ها باشند که اختیار این خبر را در دست بگیرند و هر روز گمانه‌ای جدید در خصوص آن بزنند. در آن طرف میدان، حساب توئیتری یاده شده نیز هر چند روز یکبار طرح‌های مختلفی از این لباس‌ها منتشر می‌کرد و حتی در چند نوبت سه طرح تقریباً یکسان اما با رنگ‌های مختلف از لباس جدید دروازه‌بان‌های یووه را رونمایی کرد تا سناریو گام به گام به سوی پیوستن به واقعیت حرکت کند.

 

در حالیکه اوضاع به همین منوال در حال سپری شدن بود، توتو اسپورت ارگان محبوب یووه‌‌‌ای‌ها بود که پس از آرامشی نسبی، در خبری بار دیگر بحث لباس‌ها را پیش کشید. خبر توتو اسپورت این بار کمی فرضیه شایعه بودن این لباس‌ها را تحتِ ‌تاثیر قرار می‌داد. همانطور که روزنامه‌های ورزشی ایتالیا هفته گذشته از تولید پیراهن‌‎های فصل جدید یووه توسط کمپانی آدیداس و فرستادن آنها به بازار فروش در شرق آسیا خبر داده بودند، توتو اسپورت نیز با تایید این اخبار مدعی شد که یوونتوس روز شنبه بیست و یکم می (یکم خرداد) با لباس‌های طرح جدیدش در ورزشگاه المپیکوی رم مقابل میلان در فینال کوپا ایتالیا به میدان خواهد رفت. روزنامه پرتیراژ چاپ تورینو حتی احتمال استفاده یووه از این لباس در آخرین دیدارش در رقابت‌های این فصل سری A مقابل سامپدرویا را نیز رد نکرده است. همه اینها را وقتی در کنار آغاز پیش‌فروش لباس‌های فصل 2017‐2016 یووه که از چند وقت پیش در Juvestore بدون ارائه تصویر لباس آغاز شده قرار دهیم، تکلیف این لباس‌های جنجالی بیش از پیش مبهم و رازآلود می‌شود.

 

از آنجا که همزمان با قطعی شدن استفاده یک باشگاه از لباس‌هایی جدید، معمولاً انتشار چند تصویر از ستاره‌‎های تیم با لباس جدید همیشه جزئی لاینفک از ضیافت رونمایی است، (اتفاقی که همزمان با نگارش این خبر بالاخره در حساب توئیتری یاد شده افتاد!) انتشار عکس گرافیکی لباس‌ها و یا تصویر آویزان شده و وارفته آنها، پیکان را به سمت شایعه بودن داستان ‌می‌برد. مخصوصاً آنکه وقتی سایت رسمی آدیداس را جستجو کنیم نیز هیچ چیز جدیدی در مورد یوونتوس دستمان را نخواهد گرفت.

 

در چنین اوضاعی و در سکوت قابل تامل مسئولان یووه، سه فرضیه می‌توان مطرح کرد: نگاه اول به طور کل اظهارات اینچنینی را یک بازی رسانه‌ای و قضیه را به طور کل شایعه می‌داند. طرفداران دومین فرضیه تقریباً پذیرفته‌اند که یووه در فصل آینده با همین لباس‌ها پا به میدان خواهد گذشت و در نهایت علاقه‌مندان به آخرین دیدگاه نیز این لباس‌ها را حاصل خلاقیت آدیداس و صرفاً هدیه‌ای به مناسبت قهرمانی یووه و استفاده این تیم از آنها در دو بازی پیش رویش قلمداد می‌کنند. اما اصلِ حقیقت هرچه باشد باید تنها اندکی دیگر منتظر ماند تا راز سر به مهر این معما یکبار برای همیشه فاش شود...

 

پی‌نوشت:

 

شاید بد نباشد در این بین نگاهی نیز به تاریخچه همکاری یوونتوس با کمپانی‌های سرشناس ورزشی داشته باشیم:

 

باشگاه یوونتوس نخستین بار در سال 1979 با شرکت ایتالیایی «kappa» که دفتر مرکزی آن در تورینو بود قرارداد همکاری امضاء کرد؛ اسپانسری که بیش از دو دهه (21 سال) تولیدات خود را در اختیار غول‌ها تورینی قرار می‌داد. بعد از این شرکت نوبت به «Lotto» دیگر کمپانی ایتالیایی رسید که تنها سه سال به طول انجامید و بالاخره نیز «Nike» آمریکا از سال 2003 تا 2015 اصلی‌ترین اسپانسر و تأمین کننده کلیه البسه و لوازم ورزشی باشگاه یوونتوس در تمامی رده‌های سنی بود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: